Follow Us @IASOscienceOlympiad

ABOUT IASO




IASO (International Applied Science Olympiad) is an applied science competition with international level challenge questions.

In the current era of Global Competition, mastery of being at the forefront in the field of Applied Science is absolutely necessary, especially in the world of engineering and medicine. To become a developed country, a great nation and even a world leader, a country needs a lot of human resources who are experts in being the best in all fields, especially human resources who master applied science and are the best in their respective fields.

With the existence of IASO, we hope that Indonesian students will be able to compete and have abilities that are at the same level or even better than international students, especially from developed countries. In competition in this era of globalization, Indonesian students are required not only to be smart but also to be smart and have a high competitive spirit.

We hope that with the existence of IASO, the potential of Indonesian students will be better honed in the field of Applied Science, increasingly having the ability and mastery of the extraordinary rapid progress of science development in today's world.

Our hope is that this nation's generation will be able to become the best experts and experts in the world who can apply all the skills they have for humanity and of course also to build this nation into a great nation and at the forefront of mastering technology in the world. This dream is what we all hope for with the presence of IASO in Indonesia.


This is the time to prove your champion spirit in IASO. Join IASO 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


IASO (International Applied Science Olympiad) adalah kompetisi ilmu sains terapan dengan level tantangan soal – soal bertaraf Internasional.

Pada era Global Competition seperti saat ini, penguasaan menjadi yang terdepan dalam bidang ilmu Sains Terapan sangat dibutuhkan secara mutlak, terutama dalam dunia engineering dan medical. Untuk dapat menjadi negara yang maju, bangsa yang besar dan bahkan pemimpin dunia, suatu negara membutuhkan banyak SDM yang ahli menjadi yang terbaik dalam segala bidang, terutama SDM-SDM yang menguasai Sains Terapan dan menjadi yang terbaik di bidangnya masing masing. 

Dengan adanya IASO ini kami berharap pelajar Indonesia mampu berkompetisi dan bisa memiliki kemampuan yang selevel atau bahkan lebih baik dibandingkan dengan para pelajar International terutama dari negara-negara maju. Dalam persaingan di era globalisasi ini, pelajar Indonesia dituntut tidak hanya pintar namun juga harus cerdas dan memiliki semangat kompetisi yang tinggi.

Kami berharap dengan adanya IASO ini, potensi pelajar Indonesia akan terasah menjadi lebih baik dalam bidang Sains Terapan, semakin memiliki kemampuan juga penguasaan terhadap kemajuan perkembangan Sains yang luar biasa cepat di dunia dewasa ini. 

Harapan kami tentunya generasi bangsa ini mampu menjadi para ahli dan para pakar terbaik di dunia yang dapat menerapkan semua keahlian yang dimilikinya untuk kemanusiaan dan tentunya juga untuk membangun bangsa ini menjadi bangsa yang besar dan terdepan dalam penguasaan teknologi di Dunia. Mimpi inilah yang menjadi harapan kita semua dengan hadirnya IASO di Indonesia.


Inilah saatnya membuktikan semangat juaramu di IASO.